Superwizja pedagogiczna dla trenerów głosu
Refleksja. Praktyka. Świadome nauczanie.
Indywidualne spotkania dla nauczycieli śpiewu, którzy chcą rozwijać swój warsztat pedagogiczny i zyskać większą pewność w pracy z uczniami.
Jeśli chcesz uporządkować swoją wiedzę, lepiej rozumieć proces uczenia i skuteczniej odpowiadać na potrzeby różnych głosów – ta forma pracy jest dla Ciebie.
Dla kogo?
Byłeś na wielu szkoleniach i warsztatach dla trenerów wokalnych i szczerze mówiąc… wszystko już Ci się trochę miesza. Niektóre informacje wydają Ci się sprzeczne, a w głowie masz więcej pytań niż odpowiedzi. Potrzebujesz, by ktoś pomógł Ci to uporządkować i znaleźć Twój własny, spójny sposób nauczania. A może dopiero zaczynasz swoją ścieżkę pedagogiczną i chcesz upewnić się, że idziesz w dobrym kierunku?
uczysz śpiewu lub emisji głosu i chcesz doskonalić swój warsztat,
masz wątpliwości, czy stosowane przez Ciebie metody są skuteczne,
czujesz, że Twoja praktyka wymaga świeżego spojrzenia,
szukasz bezpiecznej przestrzeni, w której możesz przyjrzeć się swoim decyzjom pedagogicznym,
chcesz rozwijać się jako nauczyciel i lepiej rozumieć indywidualne potrzeby swoich uczniów,
interesuje Cię, jak łączyć wiedzę techniczną z empatycznym, refleksyjnym podejściem do pracy z człowiekiem.
Superwizja pedagogiczna jest dla Ciebie, jeśli:
Czym jest superwizja pedagogiczna?
Superwizja to proces, w którym przyglądamy się Twojej praktyce nauczania – nie po to, by ją ocenić, lecz by lepiej zrozumieć, jak działa.
To przestrzeń, w której możesz zatrzymać się, nazwać wątpliwości, uporządkować wiedzę i poszerzyć perspektywę. Podczas spotkań analizujemy konkretne przypadki, sytuacje i wyzwania z Twojej pracy. Rozmawiamy o sposobach reagowania na trudności uczniów, o narzędziach dydaktycznych, o komunikacji i o tym, jak tworzyć proces nauki, który naprawdę wspiera rozwój głosu.
Superwizja to: wspólna refleksja, analiza, poszukiwanie rozwiązań, twój rozwój pedagogiczny jako nauczyciela śpiewu lub emisji głosu.
Nie jest to: twoja lekcja śpiewu ani szkolenie z gotowym programem.
Jak wyglądają spotkania?
Spotkania odbywają się online lub stacjonarnie w Warszawie.
Każda sesja trwa 55 minut i jest w pełni dopasowana do Twoich potrzeb.
W zależności od twoich potrzeb, możemy:
analizować przypadki konkretnych uczniów,
omawiać techniczne lub emocjonalne trudności w procesie nauczania,
porządkować wiedzę z zakresu anatomii, akustyki, Estill Voice Training i innych metodologii głosu
rozwijać strategie komunikacji i obserwacji ucznia,
opracowywać materiały dydaktyczne i plany zajęć,
przyglądać się Twojej filozofii nauczania i temu, jak przekłada się na codzienną praktykę.
Częstotliwość i zakres pracy ustalamy indywidualnie – może to być jednorazowa konsultacja lub cykl spotkań superwizyjnych wspierających Twój rozwój przez dłuższy czas.
Korzyści
Sprawdź jakie korzyści i rezultaty możesz osiągnąć po cyklu superwizji
Zyskujesz większą jasność
co do swoich metod i decyzji pedagogicznych.
Rozwijasz swój własny język, którym komunikujesz technikę i ekspresję.
Potrafisz lepiej rozpoznawać potrzeby uczniów i dobierać skuteczne strategie.
Uczysz bardziej świadomie, skutecznie i ze spokojną głową, że wiesz co robisz.
Zyskujesz pewność, spójność
i lekkość w swojej pracy nauczyciela.
Czujesz, że Twoja praktyka ma głębszy sens i strukturę.
O prowadzącej
Aleksandra Woźniak-Tlałka
Certyfikowana trenerka Estill Master Trainer oraz Modern Vocal Training (Level 2), specjalistka emisji głosu i pedagogiki wokalnej. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Popular Music na Goldsmiths University of London.
Od lat wspiera nauczycieli śpiewu, trenerów głosu, logopedów i foniatrów w rozwoju zawodowym i refleksji nad procesem nauczania.
Jej podejście łączy precyzyjną wiedzę o mechanizmach głosu z empatią i zrozumieniem dla złożoności relacji pedagogicznej.
W swojej pracy korzysta z doświadczeń zdobytych w różnych nurtach i podejściach, takich jak Estill Voice Training, Modern Vocal Training (Speech Level Singing), Complete Vocal Technique, flow phonation, accent method, Bel Canto, a także z elementów terapii manualnej krtani i własnej praktyki artystycznej.
Pracuje międzynarodowo, prowadząc warsztaty, kursy i konsultacje dla profesjonalistów z całego świata.
Jak rozpocząć współpracę?
Jeśli chcesz porozmawiać o swojej pracy, uczniach i kierunku rozwoju — zapraszam do kontaktu.
Możesz umówić się na pojedyncze spotkanie lub zaplanować cykl superwizyjny dopasowany do Twoich celów.
FAQ – Najczęściej Zadawane Pytania
-
Nie. Superwizja nie wymaga znajomości żadnego konkretnego systemu. Pracujemy w oparciu o Twoje doświadczenie i metody, które Ty stosujesz. Ja jestem biegła w wielu podejściach wokalnych od Estill, Speech Level Singing po elementy CVT, accent method, flow phonation, bel canto i wiele więcej, także jesteś w dobrych rękach i napewno znajdziemy wspólny jęzxyk.
-
Jak najbardziej– to bardzo pomocne! Wręcz zachęcam do takich działań! Analiza rzeczywistych sytuacji dydaktycznych często prowadzi do najciekawszych odkryć.
-
Częściowo tak – ale różni się tym, że nie daję gotowych rozwiązań, lecz pomagam Ci samodzielnie je odkrywać i zrozumieć.
-
Tak, istnieje możliwość pracy w cyklu (np. 3 lub 5 spotkań) z preferencyjną stawką.
Zapytaj o tę opcję mailowo lub przez Instagram.
Ze względu na duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę terminów, czasem trzeba chwilę poczekać — ale na pewno znajdziemy rozwiązanie, które będzie dla Ciebie odpowiednie.